Financiële administratie bouwnijverheid

In de bouw is er een grote diversiteit aan bedrijven: van zzp'er tot zeer grote bedrijven. De ene keer bent u wellicht de aannemer. De andere keer een onderaannemer. Maar in welke rol u dan ook werkt, er komt altijd veel bij uw administratie kijken.

Deze kost onevenredig veel tijd en u wilt liever met uw vak bezig zijn. Uiteindelijk levert dat laatste de broodnodige omzet op.

Dan is het een goed besluit om uw administratie uit te besteden aan een gespecialiseerd kantoor. Want dan worden al uw vragen over wetten en regelingen u uit handen genomen. Zoals:

  • Verlegging van de BTW
  • BTW tarief 21% en 6% (op arbeid voor renovatie en herstel bestaande woningen)
  • Wet ketenaansprakelijkheid en G-rekening
  • VAR-verklaring van ingehuurde ZZP’ers
  • Belastinguitstel door onderhoudsvoorziening voor bedrijfspand
  • Belastinguitstel door voorziening voor garanties
  • Belastingvoordeel door fiscale oudedagsreserve
  • CAR verzekering en daarmee gerelateerde risico’s voor onderaannemers
  • Regels voor in dienst hebben van personeel
  • Opleidingssubsidies voor werknemers in een leerwerk situatie (BBL)
  • Tijdspaarfonds vakantietoeslag en vakantiedagen voor de bouw
  • Belastingvoordeel door investeringsaftrek
  • Belastingvoordeel door startersaftrek, ondernemersaftrek en meewerkaftrek
  • Risicovermindering door ziekteverzuim, verzekering en Arbo
  • Belastingvoordeel door een goede werkkostenregeling
  • Belastingvoordeel door goed privé gebruik

Daarnaast kunt u uw salarisadministratie ook uitbesteden. Ook hierin voorzien wij u van alle benodigde informatie en systemen. CAO’s en brancheregelingen: wij kunnen u erover informeren. Wij zijn van alle markten thuis.

Met onze gespecialiseerde software hebt u altijd en op elk moment inzicht in uw financiële situatie. Zodat u weet waar u staat met uw bedrijf. U wordt door ons op de hoogte gehouden van nieuwe wetgevingen en regels, ook daar hoeft u zich niet meer druk over te maken.

Wilt u meer weten over de toegankelijke financiële administratie en informatie voor uw bouwbedrijf? Neem dan contact op voor een kennismakingsgesprek!